Afscheid en Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sonja Heijnen - WaarBenJij.nu Afscheid en Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Sonja Heijnen - WaarBenJij.nu

Afscheid en Helsinki

Blijf op de hoogte en volg Sonja

07 Juni 2015 | Finland, Helsinki

29/05/2015 – 07/06/2015

29 mei hadden we een afstudeerceremonie. Samen met de afstudeerders van Sign Language. Jammer genoeg was alles in het Fins, maar ik heb voor de eerste keer in mijn leven een roos gekregen :D En mijn punten uiteraard (alles 4/5), dus ik ben blij.
Daarna zijn we een film gaan kijken (Pitch Perfect 2!).
’s Avonds hadden we een game night. Het zou een van de laatste avonden zijn dat we allemaal samen waren in Kiljava, dus daar moesten we iets leuks van maken.

30 mei was het lekker warm weer en ik heb weer iets van mijn lijstje af kunnen strepen: zwemmen in het meer! En ik bedoel niet heel erg snel er in en er uit omdat het veel te koud was, maar daadwerkelijk zwemmen. :D Nog steeds veel te koud om naar het eiland in het midden te kunnen zwemmen, maar het was close enough!

31 mei stond ook eindelijk de wandeling rond het meer op de planning. Ook dit stond al op mijn lijst sinds ik gearriveerd was, dus weer iets om af te strepen! Had me alleen een beetje verkeken op de afstand. 4 uur en 20 minuten later waren we eindelijk terug.
Vandaag ook nog even mijn grap van de dag uitgehaald. Halverwege kwamen we een verlaten ziekenhuis tegen dat hier in de buurt ligt. Wat rondgewandeld, zonde van het gebouw en de hele plaats! Zou je zo kunnen gebruiken om een hotel van te maken.
Anyway, nadat we weer zijn doorgelopen, begonnen ze te praten over horrorfilms en dat de laatste in de rij altijd als eerste gepakt wordt. Laat ik nu toevallig de laatste in de rij zijn :} Op een gegeven moment heb ik me op de grond gegooid met een harde schreeuw alsof ik werd aangevallen door iets. De anderen schrokken zich nogal hihi. SORRY SARAH <3

2 juni was de officiële dag dat alles voorbij is :( Laura was de eerste van de Erasmussudenten die vertrok. Was toch wel heel raar.
Vandaag was ook de dag dat we The Big Bang Theory helemaal hebben afgekeken! Werd spannend, maar we hebben het gehaald.

3 juni was het mijn tijd om te vertrekken :( Ik ga een paar dagen naar Helsinki en verblijf in een appartement samen met Sara (een Finse student). Was er helemaal op ingesteld dat ik om 5 uur zou vertrekken, kreeg ik om 3 uur ineens te horen dat ze al klaar waren en wilden gaan. En toen kwamen de watervallen! Was niet van plan om te huilen, maar ik kon me niet inhouden. Afscheid nemen was toch moeilijker dan gedacht. I love every one of you guys <3

5 juni op het gemak naar het centrum vertrokken. Om 2 uur ben ik samen met Sofia (een Finse) naar Suomenlinna geweest. Dit is een fort op verschillende eilanden voor de kust van Helsinki. Volgens de website: ‘Suomenlinna was built during the Swedish era as a maritime fortress and a base for the Archipelago Fleet’. Weten we dat ook weer.
Was heel gezellig en mooi, alhoewel ik me een beetje verkeken had op de grootte van het eiland. We hebben jammer genoeg dus niet het hele eiland gezien, maar het was net zo goed gaaf.

6 juni ben ik naar Korkeasaari Zoo geweest. Dit keer alleen. In het begin was het een kleine teleurstelling: grote verblijven met weinig dieren die niet bewogen. Maar goed, tis toch een leuke dag geworden. +200 foto’s, dusja.
Er liepen ook een boel pauwen los rond. Op een gegeven moment had er eentje al zijn veren open gezet (zeg je dat zo?), en dat was moooooooi. Nog nooit gezien, dus weer een checkje erbij op mijn lijst!

7 juni staat er niet veel meer op de planning. Was nog van plan om een laatste kerk te bezoeken en daarna naar de film te gaan. De rest van de dag zal in teken staan van klaarmaken voor morgen, want dan ga ik terug naar huuuuuuuuuuis! Eindelijk weer terug bij Luuk, woehoee. 4 maanden is toch lang, alhoewel het achter af gezien toch wel snel is gegaan. In ieder geval, nog 1 dag te gaan!